Вхід на сайт

Пошук

Годинник

Крилаті вислови

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Міні-чат

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27

Про Глибоччину

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 19.03.2024, 05:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт   вчителя   історії   Опришенської   ЗОШ   І-ІІІ   ступенів  Боднарюка   Миколи   Івановича
Головна | Реєстрація | Вхід
Кафедра археології, історії та краєзнавства


Кафедра археології, історії та краєзнавства

Положення

про шкільну кафедру археології, історії та краєзнавства

на базі кабінету історії і музею археології та етнографії ім. Максиміліана Гакмана

Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст. Глибоцького району

Чернівецької області.

/Нова редакція/

      Чернівці 2015 рік

 

 

ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ім. Юрія ФЕДЬКОВИЧА

ФАКУЛЬТЕТ ІСТОРІЇ, ПОЛІТОЛОГІЇ ТА МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН

ОПРИШЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ

ГЛИБОЦЬКОГО РАЙОНУ, ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

                                                  

 

Положення

про шкільну кафедру  археології, історії та краєзнавства

на базі кабінету історії  і музею археології та етнографії ім. Максиміліана Гакмана, Опришенської ЗОШ  І-ІІІ ступенів

Глибоцького району Чернівецької області .

                          /Нова редакція/

 

І.Загальні положення

1.               Шкільна кафедра археології, історії та краєзнавства Опришенської ЗОШ є базовим осередком  Буковинського центру археологічних досліджень при Чернівецькому національному університеті  ім. Ю. Федьковича.

2.      Село Опришени багате на археологічні  пам’ятки. Перша письмова згадка про село датується 17 березня 1418 року. На терені села існують  пам’ятки кам’яного віку  та три багаті  на археологічний матеріал  поселення трипільської культури, могильник культури карпатських курганів. Відкрито пам’ятки  6-х археологічних культур. Серед найвагоміших знахідках: зооморфні  та антропоморфні статуетки трипільської культури  та кремені знаряддя  праці, рідкісні монети середньовіччя, та інші  знахідки середньовічного та нового часу.

3.      Для відкриття шкільної кафедри  створена відповідна  матеріальна база: функціонує кабінет історії, музей археології та етнографії ім. Максиміліана Гакмана, що служать творчою лабораторією; зібрана велика археологічна колекція; накопичується, систематизується і оформляється історичний та краєзнавчий матеріал; досягнуто домовленості про  творчу співпрацю та методичну допомогу з керівництвом  Чернівецької філії ДП науково дослідницький центр «Охорона археологічна служба України» інституту археології НАН України; факультетом історії, політології та міжнародних відносин ЧНУ ім. Юрія Федьковича; працює туристсько-краєзнавчий гурток «Юні археологи» Глибоцького ЦТКСЕУМ; створено при шкільній кафедрі секції юних археологів, нумізматів, істориків та краєзнавців, відкрито

          шкільний музей  археології та етнографії  ім. Максиміліана Гакмана.

4.      Археологічні знахідки про обліковані і зареєстровані, металічні та паперові гроші оформлені у відповідних альбомах.

5.      Положення про шкільну кафедру археології, історії та краєзнавства розроблено на основі чинного законодавства. Статуту школи і затверджується директором закладу освіти.

ІІ.      Мета, основні завдання та зміст роботи шкільної кафедри

1.      Мета діяльності шкільної кафедри  полягає у залучені молоді до вивчення та збереження історико – культурної спадщини свого народу, у формування освічених творчої особистості та сприянні відродженню розбудови національної системи освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян України.

 2.     Головними завданнями в роботі шкільної кафедри є:

 2.1   Сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу, розширення та поглиблення загальноосвітньої підготовки учнівської молоді засобами позакласної та позашкільної роботи; розвиток її творчих інтересів до пошуково-краєзнавчої, науково – дослідницької роботи.

2.2     Формуванню у дітей розуміння нерозривного взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України, вивчення, охорона та пропаганда пам’яток культури рідного краю.

3.      Шкільна кафедра проводить таку роботу:

3.1    Організовує дослідницьку роботу згідно з тематикою.

3.2    Періодично поповнює свої фонди шляхом проведення наземних досліджень та обстежень, розкопок в присутності наукових співробітників, що не суперечить чинному законодавству.

3.3    Організовує та бере участь в районних, обласних та всеукраїнських заходах.

3.4.   Надає можливість використання матеріалів  шкільної кафедри у навчально-виховному процесі та науково-дослідницькій роботі.

 

ІІІ. Створення та організація роботи шкільної кафедри

1.      Профіль шкільної кафедри  визначається колективом істориків, інших педагогів та учнів згідно з педагогічного доцільного та характером наявної матеріальної бази.

За своїм профілем діяльність кафедри поділяється на такі напрями:

археологічний, нумізматичний, історичний та краєзнавчий.

2.      Рішення про створення шкільної кафедри приймається керівником закладу освіти та ініціативою істориків і учнів школи, які спроможні виконувати пошуково-дослідницьку, збиральницьку, експозиційну, просвітницьку роботу.

3.      Наказ про відкриття шкільної кафедри видається його засновником після оформлення археологічних та нумізматичної експозиції та зібраних друкованих джерел з історії та краєзнавства (у папках чи підшивках).

4.      Офіційне визначення шкільної кафедри здійснюється шляхом реєстрації, яка проводиться  за поданням закладу освіти відповідно цьому положенню.

IV.    Керівництво роботою шкільної кафедри

 

1.      За роботою шкільної  кафедри відповідає керівник закладу освіти.

2.      Керівник закладу освіти призначає педагога (за його згодою), який здійснює безпосередньо керівництво роботою шкільної кафедри; встановлює надбавки педагогу за роботу за рахунок і в межах заробітної плати; сприяє організації та проведенню навчальних, виховних, методичних та інших заходів; виходить з пропозиціями морального заохочення педагога, який відповідає за роботу шкільної кафедри.

3.      Робота шкільної кафедри організовується на основі самоврядування, іншим керівним органом якого є рада, яка обирається на зборах педагогічного і учнівського активу і складається з  учнів та педагогів.

4.      Рада шкільної кафедри обирає голову та розподіляє обов’язки між членами ради, які очолюють археологічну, нумізматичну, історичну, краєзнавчу секції.

5.      Рада обговорює та затверджує план роботи, заслуховує звіти секції про пошукову, дослідницьку, наукову роботу.

6.      Рада веде документацію шкільної кафедри (інвентарні книги, книгу обліку проведення екскурсій, навчальних занять, масових заходів, плани роботи, акти прийому та видачі експонатів).

7.      Методичну, практичну та наукову допомогу шкільній кафедрі надає Чернівецька філія ДП науково дослідницький центр «Охорона археологічна служба України» інституту археології НАН України, факультет історії, політології та міжнародних відносин ЧНУ ім. Юрія Федьковича.

 

V.      Облік і забезпечення збережених фондів

1.      Облік пам’яток історії та культури, які зберігаються на шкільній кафедрі, ведеться у встановленому нормативними документами порядку.

2.      Зібраний матеріал обліковується в інвентарній книзі, яка скріплюється печаткою та звіряється підписом керівника  закладу освіти.

3.      Матеріали отримані спільними експедиціями Чернівецької філії ДП науково                            дослідницький центр «Охорона археологічна служба України» інституту археології НАН України, та шкільного музею археології та етнографії ім. Максиміліана Гакмана, гуртка «Юні археологи» (за згодою).

4.      Безпосередня відповідальність  за збереження  експонатів покладається на керівника закладу освіти та керівника шкільної кафедри.

 

VI.    Фінансування

1.      Витрати, пов’язані з пошуковою роботою, придбанням  інвентарю, обладнанням та оформленням шкільної кафедри проводиться за рахунок коштів Чернівецької філії ДП науково дослідницький центр «Охорона археологічна служба України» інституту археології НАН України, органів освіти, дирекції школи та спонсорської допомоги.

 

 


Copyright MyCorp © 2024