Вхід на сайт

Пошук

Годинник

Крилаті вислови

Категорії розділу

Мої статті [14]

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Міні-чат

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27

Про Глибоччину

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Четвер, 28.03.2024, 21:11
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт   вчителя   історії   Опришенської   ЗОШ   І-ІІІ   ступенів  Боднарюка   Миколи   Івановича
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Мої статті

Характеристика Боднарюка Миколи Івановича, вчителя історії, керівника гуртка «Юні музеєзнавці» та «Юні археологи» Глибоцького ЦТКСЕУМ на баз

Боднарюк М.І. – історик за фахом – працює керівником творчого об’єднання «Юні музеєзнавці» з 2001 року. За цей період зарекомендував себе як творчий, відповідальний педагог, який успішно реалізовує освітньо-виховні завдання позашкілля.

Для нього характерна стабільна мотивація до професійного самовдосконалення, вибір оптимальних шляхів і способів самореалізації і самопрезентації. Як багатогранна творча особистість, він володіє передовими інноваційними технологіями навчання і виховання і має цінні моральні якості, необхідні для роботи з дітьми.

Саме гурток в позашкіллі став для Миколи Івановича тим простором, у якому гармонійна єдність його соціальної, педагогічної, психологічної, краєзнавчої, наукової компетентності принесла йому вагомі здобутки і результати. Він досконало оволодів специфікою позашкільної педагогіки і намагається не просто передавати учням знання, а й розвивати їх індивідуальні здібності.

Пріоритетними критеріями в роботі гуртка є виховання учнів у процесі творчості, дослідництва, психологічного комфорту, співробітництва, врахування особистих якостей та інтересів дитини. Микола Іванович став взірцем для вихованців, бо уміє вести їх за собою, уміє зробити їх життя цікавим і повноцінним, уміє створити умови для їх духовного, інтелектуального розвитку і самовдосконалення.

Надзвичайно важлива грань творчої особистості педагога – це любов до рідного краю, інтерес до культурно-історичної спадщини. Все це яскраво проявляється у його захопленні археологією та в численних дослідженнях минувшини буковинської землі. Ще в студентські роки він брав участь в археологічних експедиціях, а почавши працювати в школі, організував гурток «Юні археологи», бо хотілося йому і у вихованців виробити усвідомлення важливості і значимості археології в контексті історії України.

У перші роки діяльності творчого об’єднання вихованці здійснювали краєзнавців експедиції в рідному селі та його околицях. А відтак і в районі та області. Важливою особливістю цієї роботи є те, що всі учнівські експедиції проходять у тісній співпраці з науковцями Чернівецького національного університету, зокрема, з Буковинським  центром археологічних досліджень та з директором центру професором Пивоваровим Сергієм Володимировичем.

У ході спільних заходів з науковцями та студентами під час канікул вихованці гуртка вдосконалювали свою краєзнавчу та археологічну компетентність, проходили певний етап соціалізації. У цьому, безперечно, велика заслуга керівника гуртка, адже він зумів об’єднати дітей спільною і цікавою справою, підтримував, навчив вірити в себе та в позитивні результати спільної праці.

Одночасно, упродовж багатьох років, частина вихованців брала участь в етнографічних експедиціях, збирали стародавні предмети побуту, знаряддя праці, автентичні вишиті і ткані вироби, які мають етнічну, художню, історико-культурну цінність. І вже за три роки пошукової і збиральницької роботи педагога та його вихованців було зібрано понад 600 археологічних знахідок та етнографічних предметів. Це спонукало Миколу Івановича до створення краєзнавчого музею в рідному селі, де би зберігались всі ці безцінні артефакти. У наступні роки проходив активний процес поповнення музею новими експонатами, оформлялись тематичні експозиції, виставки, готувались матеріали для реєстрації музею.

З часом керівник гуртка усвідомив, що є педагогічна доцільність в тому, щоб перейменувати назву гуртка на «Юні музеєзнавці», бо змінилися деякі напрямки і завдання в діяльності творчого об’єднання. Учні частіше почали працювати на базі музею, оволодівати музейною справою і специфікою. Та найголовніше було в тому, що педагог долучав їх до вивчення та дослідження зібраних колекцій, вчив писати науково-дослідницькі роботи та набувати досвіду їх публічного захисту на різних краєзнавчих конференціях, форумах та в Малій Буковинській академії наук.

У 2012 році музей був зареєстрований і сьогодні назва його звучить так: «Опришенський музей археології та етнографії імені Максиміляна Гакмана». У фондах музею налічується понад тисячу експонатів.

Микола Іванович розробив авторську програму творчого об’єднання, в якій враховано вивчення загальних проблем музеєзнавства, регіональні особливості шкільних музеїв Чернівецької області, індивідуальні інтереси та потенціал учнів, формування в них творчих здібностей та пізнавальної активності. Він заклав у зміст програми конкретні орієнтири, завдання щодо пропаганди значимості музею серед громадськості краю та в освітянській навчально-виховній роботі. Також було чітке усвідомлення, що треба впроваджувати у практику діяльності гуртка та шкільного музею сучасні інноваційні технології, які б ефективно забезпечували кінцевий результат.

У процесі роботи Боднарюк М.І. вивчив праці провідних сучасних вчених, дослідників шкільних музеїв, познайомився з нормативно-правовою базою освітянського музеєзнавства та з матеріалами, проектами Педагогічного музею Національної академії педагогічних наук України.

У результаті опрацювання джерел інформації Микола Іванович дійшов висновку, що інноваційна технологія музейної педагогіки, яку розробляють вчені – музеєзнавці, є сучасною, новаторською і її варто впроваджувати в практику роботи. Упродовж останніх трьох років педагог працює над цією науково-методичною проблемою. Він переконується, що технологія музейної педагогіки вдало поєднує в собі на практиці специфічні музейні засоби комунікації та педагогічні методи і завдання. Сутність її полягає в тому, що шкільні музеї мають бути інтегровані в навчально-виховний простір загальноосвітнього навчального закладу.

Юні дослідники-музеєзнавці, екскурсоводи в процесі своєї гурткової діяльності, в ході публічних виступів реалізовують досить важливе для себе завдання – це процес входження в соціум. Микола Іванович постійно дбає про те, щоб в рамках творчого об’єднання відбувалася профорієнтація молоді, допрофесійна підготовка та професійне самовизначення. Доказом цього є те, що кожного року декілька його вихованців вступають на навчання в Чернівецький національний університет імені Ю.Федьковича на факультет історії, політології та міжнародних відносин.

Важливим аспектом у педагогічній діяльності Боднарюка М.І. є те, що він разом зі своїми вихованцями прагне зробити шкільний музей привабливим для туристів, гостей села, учнів  шкіл району і області. Для цього він ретельно оформляє експозиції, виставки, бо саме їх первинне споглядання має викликати у відвідувачів певні емоції, враження, співпереживання, зацікавленість.

Микола Іванович контролює, як екскурсоводи розповідають про музейні предмети та показують їх. Коли презентуються археологічні знахідки, то педагог дбає, аби місцевий матеріал висвітлювався в контексті історії Буковини та України, щоб екскурсоводи дотримувались періодизації, прийнятої в історичній науці, тобто хронологічної, історичної послідовності подій. Екскурсії в музеї Опришенської ЗОШ стали актуальною і ефективною формою пізнання рідного краю.

Джерело творчості Миколи Івановича з роками не міліє, а наповнюється новими ідеями, пошуками і здобутками, з якими він готовий щедро ділитися. На різноманітних педагогічних семінарах, конференціях, які проходять на базі музею та Глибоцького центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді, він розповідає про свій досвід, закликає колег ефективніше використовувати в навчально-виховному процесі музейний потенціал, частіше організовувати екскурсії в краєзнавчі музеї. Педагог також завжди допомагає вчителям Глибоцького району проводити в шкільному музеї уроки, заняття гуртків.

Слід відзначити, що за останні роки керівник гуртка використовує і такий сучасний формат як віртуальні виставки та екскурсії, демонструючи учням експонати за допомогою мультимедійних технологій. Таким чином може також представляти різні музеї України та світу, приватних осіб і навіть втрачені предмети.

Ділиться Боднарюк М.І. своїм досвідом і на засіданнях педагогічних рад та «Школи педагогічної майстерності» Глибоцького центру туризму і краєзнавства. Особливо цінними і слушними є його поради, як працювати з обдарованим дітьми, як навчити їх писати науково-дослідницькі роботи, як залучити до занять важковиховуваних підлітків. Талановитий педагог постійно підкреслює, що у стосунках з дітьми треба демонструвати не тільки професійну компетентність, але й високі моральні якості, загальнокультурні норми поведінки, толерантність, доброзичливість, врівноваженість, порядність. Упродовж багатьох років його учні, батьки дітей, колеги переконуються в тому, що він дійсно володіє цими чудовими властивостями і вони забезпечують йому заслужену повагу і авторитет. Цінним у роботі Миколи Івановича є активна участь його вихованців у всіх туристсько-спортивних заходах, які проводить Глибоцький центр туризму і краєзнавства упродовж навчального року та в період канікул.

Важливим джерелом педагогічної творчості Боднарюка М.І. є широке коло його професійних контактів та співробітництва. Він активно співпрацює з науковцями Чернівецького національного університету, з державними, громадськими організаціями, товариствами, музеями України, Республіки Молдова і Румунії. Досконале знання румунської мови дає можливість брати участь у міжнародних проектах, обмінюватися досвідом, працювати в архівах, постійно друкуватись в наукових виданнях та засобах масової інформації України, Буковини та Румунії. Такі вектори співробітництва позитивно впливають на розвиток і вдосконалення його соціальної і професійної компетентності, окреслюють його як успішного педагога і науковця.

Микола Іванович працює над кандидатською дисертацією.

Досвід Боднарюка Миколи Івановича як керівника гуртка в позашкіллі цікавий, корисний, сучасний, педагогічно доцільний та перспективний.

 

 

Директор Глибоцького ЦТКСЕУМ                              А.Дудка

Категорія: Мої статті | Додав: informatic (23.11.2015)
Переглядів: 1543 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
avatar
1 Nicolai • 15:55, 18.01.2016
good applause
avatar

Copyright MyCorp © 2024